קידום אתרים טכני הוא תהליך שמתמקד בשיפור היכולות הטכניות של אתר אינטרנט כדי לשפר את דירוגי החיפוש שלו. זה מתחיל בבניית האתר, העברתו לשרת ומשך כל תהליך הפיתוח. המטרה היא להפוך את האתר לידידותי יותר למנועי חיפוש, ולאפשר למנועים את הגישה המלאה לתוכן האתר.
קידום אתרים טכני מה זה? זה לא רק עניין של כותרות וטקסט, אלא גם של פרמטים, מבנה האתר, קישורים פנימיים, זמני טעינה, תגובה למובייל, ועוד. כל אחד מהפקטורים הללו משפיע על דירוג האתר במנועי החיפוש.
כותרות אופטימיזציה וטקסט זה הכל קידום אתרים טכני. הכותרות והטקסט עליהם להיות מותאמים ומיועדים למנועי החיפוש. זה מאפשר למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן של האתר ולמקם אותו בדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
במטרה לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש, חייבים לשפר את היכולת הטכנית של האתר. זה כולל שיפור המהירות, שיפור תגובת האתר למובייל, ואופטימיזציה של התוכן והקישורים הפנימיים. כך, מנועי החיפוש יוכלו למצוא את האתר בקלות ולמקם אותו בדירוג גבוה יותר.
קידום אתרים טכני הוא תהליך ממושך של אופטימיזציה של האתר. זה כולל שיפור זמני הטעינה, אופטימיזציה של כותרות וטקסט, שיפור תגובת האתר למובייל, ואופטימיזציה של הקישורים הפנימיים. כל אלה יחד משפרים את היכולת של האתר להגיע לדירוג גבוה במנועי החיפוש.
עם הגברת שימוש המשתמשים במכשירים ניידים, קידום אתרים טכני נהפך להיות חיוני ביותר. אתרים שאינם מותאמים למכשירים ניידים עשויים להפסיד משתמשים ולהיכנס לקשיים במנועי החיפוש. גוגל, למשל, מעדיף אתרים שמותאמים למכשירים ניידים והוא עשוי לשפר את הדירוג של האתר אם הוא מותאם לנייד. כמו כן, ממשק משתמש נוח למכשירים ניידים יכול לשפר את חווית המשתמש ולהגביר את השהייה של המשתמשים באתר.
מהירות הטעינה של האתר היא גורם נוסף שמשפיע על קידום אתרים טכני. מנועי החיפוש מעריכים אתרים שמטעינים מהר, כיוון שזמני טעינה ארוכים יכולים להוביל למשתמשים שפוחדים מהאתר. כמו כן, מהירות טעינה מהירה יכולה לשפר את חווית המשתמש, ולכן להגביר את סיכויי ההמרה של המשתמשים באתר.